torstai 13. marraskuuta 2014

Oma hyvinvointi ja jaksaminen

Hellouu!

Aattelin kirjotella hiukan aiheesta, joka on ainakin mun lähipiirissä ollu mietiskelyn aiheena, nimittäin ajan käyttö, aikatauluttaminen ja sen yhdistäminen omaan hyvinvointiin ja jaksamiseen.

Itellä ollu tässä nyt kohta 1,5 vuotta aika hektinen kausi menossa, kun on pitäny yhdistää koulu, kouluhommat, duuni, treenit, ystävät, perhe ymsyms.. On tässä pari pientä mental breakdowniaki käyty läpi viime vuoden aikana. Homman nimi on nimittäin se, että koulunkäynti ei oikeesti oo helppoa. Ainakaan mulla. Musta tuntuu et suurin osa meiän luokasta on ollu aika kovassa stressitilassa siitä lähtien kun koulu alko syksyllä 2013. Koulutehtävien ja projektien määrä on nimittäin aika valtava, jos haluu saada kursseista enemmän hyväksytyn.

Tuntuu, että ihmisillä on usein käsitys, et "yliopistossa ja ammattikorkeekoulussahan vaan käydään välillä vaan luennoilla ja sit ryypätään". Niinpä niin.. Kyllä meiän luokkalaisetkin ulkona käy mut ei se nyt ihan niin mee et joka keskiviikko ja lauantai oltais baarissa. :D plus mulla on duunia n. 2-4 vuoroa viikossa ja viikonloppuina usein myös töitä, niin en ite useinkaan halua viettää mun harvoja vapaapäiviäni krapulassa ja väsyneenä sängyn pohjalla. Mieluummin vaan nukun hyvin ja vaikka treenaan. :p oon onneks kuntosalilla töissä niin usein treenit on helppo yhdistää duunin kanssa ja usein käynki sit salilla koulun jälkeen ennen työvuoron alkua.

Finlandia Trophy
Halloween saapu SATSille
Mutta pointtina on se, että kaiken tän rumban keskellä haluun nähä myös perhettä ja ystäviä, ja valitettavaa on se, että joskus ne pakolliset hommat vaan menee perheen ja ystävien edelle.

Oonki potenu välillä hirveen huonoa omatuntoa ja ikävää siitä, kun en kerkee enää nähä samalla tavalla mun äitiä ja pikkuveljeä enkä mun rakasta kummipoikaa kun aikasemmin. Tiiän kyllä, että he ei oo mihinkään häviämässä mun elämästä, mut jotenkin se on ihan kauheeta, kun on kamala ikävä ja haluis nähdä mut kalenterista ei vaan löydy aikaa. Mutta tosi on myös se, että jokainen tarvitsee sitä omaa aikaa, ja jokaisen pitää opetella sanomaan joskus myös ei. Ite opin kyllä sen ein hokemisen nopeesti kun koulu ja kouluhommat alko. :D


Tuntuu myös tosi pahalta, jos jotkut ihmiset ei ymmärrä sitä, että aina ei oo aikaa kaikelle ja että välillä pitää olla vaan yksin ja rauhassa. Mun perhe ja hyvät ystävät ymmärtävät kyllä jos joskus sanon, että nyt ei kerkee, tarviin aikaa rauhottua.

Mutta lötinät sikseen ja kuvia kehiin. Tässä muutamia asioita, jotka auttaa mua jaksamaan arkea ja tätä ikuista oravanpyörää.

Oon btw aika semmonen "luksusta arjen keskellä"-ihminen. Mua ilahduttaa pienetkin asiat arjen keskellä, kuten esimerkiksi ihana aamupala, kynttilät ja vaikka jonkun ihmisen ilahduttaminen.

Musiikki


Kuuntelen tosi paljon musiikkia. Se on ollut ihan pienestä asti tosi lähellä mun sydäntä. Ois mukavaa jos olis enemmän aikaa ja motivaatiota panostaa siihen enemmän.

Läheiset




Hyvä ruoka, omnomnom







Late breakfast <3
Treenaaminen


No mulla ei oo nyt mitään hienoja #fitness#healthy#belfie#yolo kuvia, kun en salilla kuvia ota. :D mut ehkä nyt ku on fancy uus puhelin ja instagram nii vois yrittää. :D

Hieronta


Ja nimenomaan urheiluhieronta. Eikä oo muuten mitään mukavaa hommaa. Tai no onhan se.. Vai mites se nyt menikään?:D Urheiluhieronta tekee usein kipeetä, mutta ai että sitä fiilistä sen jälkeen kun jumit on saatu ainaki osittain auki.

Mun hyvä ystävä Elli on urheiluhieroja, joka opiskelee tällä hetkellä eteenpäin fyssariksi, ja suosittelen ehottomasti ottamaan yhteyttä! Ellillä on hyvä ote hommaan ja ei jätä ketään kylmäksi;) Elli tekee tällä hetkellä kotikäyntejä opiskelujen lomassa.

Tmi Elli Törmä 
https://www.facebook.com/tmiellitorma

Lukeminen


Varsinkin näin syksyllä on ihana kääriytyä vilttiin ja lukea hyvää kirjaa kynttilöiden palaessa villasukat jalassa. :)

Onneks alkaa itelläki tässä stressi pikkuhiljaa helpottamaan, kun osaa vaan priorisoida asiat ja yrittää olla ottamatta liikaa paineita kaikesta. Kohta on loma, ja sen jälkeen onki sit uus alku Ranskassa edessä. :)

xo Susa