sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Bon appétit et la joie du sport

Salut!

Tavotteena oli siis kirjottaa tämän viikon ruokailut ja liikunnat tänne blogiin. Muuta ihmeellisempää ei tässä oikeen oo tapahtunu, paitsi koulujuttuja ja kavereiden kanssa yhdessäoloa. Perjantaina oli tosi kiva leffailta kaverin kanssa ja lauantaina olin hetken tanssimassa Erasmus-porukan kanssa. Tän hetkinen rytmi sopii hyvin mulle: käyn ulkona mutta en juo hirveesti ja tuun ajoissa kotiin. Ei oo seuraavana päivänä niin kovaa väsymystä ja ei mee päivä hukkaan. Luulen, että otan muutenki nyt tässä muutaman viikon ja viikonlopun ihan iisisti ja treenailen ja syön siististi ja nautin elämästä. Btw talvilomalla mennään ehkä Venetsiaan!! Woop woop. Siitä myöhemmin lisää jos se nyt vaan onnistuu.

Ma 26.1 

Aamupala: kalkkunamunakas, täysjyväleipää levitteellä, kalkkunalla ja paprikalla, porkkanaa
Lounas: kalapuikkoja, muutama perunapallero, salaattia
Välipala: omena, mandariini + pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä
Illallinen: täysjyväpastaa tomaattikastikkeella, salaattia
Iltapala: 2 seesamnäkkäriä lisukkeilla


Oli tarkotus mennä kävelylenkille aamupalan jälkeen, mutta viikonlopun treeneistä kroppa aivan jumissa niin jätin suosiolla väliin.

Ti 27.1

(Tonin synttäripäivä<3)

Aamupala: kalkkunamunakas, seesamnäkkäri lisukkeilla
Lounas: kasvissosekeittoa, ja kaksi seesamnäkkäriä lisukkeilla
Välipala: banaani
30min kävelyä
Välipala: tuoremehu ja myslipatukka (ei kuvaa)
30min kävelyä
Illallinen: kalapuikkoja, perunapalleroita, papuja, salaattia
Iltapala: omena, klementiini, jogurttia, pähkinöitä


Ke 28.1

Aamupala: banaanilettuja vadelmilla, jogurtilla, hunajalla ja tocolla, pähkinöitä
salitreeni: selkä, rinta, kyljet, vatsat + 30min uinti
Välipala: puolikas banaani ennen uintia, loput uinnin jälkeen
Lounas: kalkkunaa, riisiä ja salaattia pähkinöillä
Illallinen: munakas kalkkunalla, paprikalla ja juustolla + salaattia
Välipala: omena, klementiini ja iso porkkana leffaherkkuina + vichyä (en muistanu ottaa kuvaa)
Iltapala: kaksi riisikakkua levitteellä ja kalkkunalla + pähkinöitä


To 29.1

1. Aamupala: omena
2. Aamupala: munakas juustolla, kalkkunalla ja paprikalla + porkkanaa, kurkkua ja tomaattia
1h 15min spinning
Välipala: protein drink
Lounas: kalkkunaa, riisiä, vihreitä papuja, paistettua porkkanaa ja salaattia pähkinöillä, klementiini
Illallinen: alkupalaksi salaattia ja ilmeisesti jotain kasvispihvejä + pari palaa leipää, pääruoaksi pihvi ja juustoperunamuusia ja kesäkurpitsaa (söin kaverinkin kesäkurpitsat:p), jälkkäriksi kaksi lusikallista créme bruléeta ja yksi lusikallinen daimjätskiä


Pe 30.1

Aamupala: jogurttia, vadelmia, hunajaa, klementiini ja pähkinöitä ja kaksi seesamnäkkäriä lisukkeilla + porkkanaa
Lounas: 2 kasvistortillaa salsalla ja jogurtilla, toisessa myös kalkkunaa + banaani ja pähkinöitä jälkkäriksi
Välipala: omena ja kaksi riisikakkua hunajalla
Illallinen: kalkkunaa, herkkusalaattia ja patonkia
Leffaherkkuja: milkadaim-palleroita(6), jätskiä ja vadelmavalkosuklaakeksi

Hehheeehh kunnon mättöilta ja mahaa kyllä turvotti ;D noh kai sitä joskus pitää.. Btw, noi milkadaimpallerot on ihan sairaaaan hyviä! Niistä ei tuu ees huono omatunto ku ne on sen arvosia. :D


La 31.1

Aamupala:
paistettu kananmuna, kaks banaanilettua, patonkia höysteillä ja kasviksia (kaikkea ei näy kuvassa)
salitreeni: jalat
Välipala: banaani
Lounas: 2 kasvistortillaa, pähkinöitä
Välipala: jogurttia, omena, klementiini, päärynä, tocoa + 4 riisikakkua kalkkunalla
+ mojito ja smirnoff ice illalla
Yöpala: riisikakkuja, kalkkunaa ja juustoa (ei kuvaa)

Su 1.2

Aamupala: banaaniletut vadelmilla, jogurtilla, tocolla ja pähkinöillä, klementiini
salitreeni: maastaveto, olkapäät, hauis ja ojentaja
Välipala: protein drink
Myöhäinen lounas: kalapuikkoja, perunaa, papuja, paistettu kananmuna, porkkanaa ja muutama tomaatti
Iltapala: omena ja pähkinöitä


Että sellasta. Tästä kun ruvetaan pikkuhiljaa muutaman viikon sisällä karsimaan hiukan hiilaria vähemmälle ja herkut melkein kokonaan pois niin hyvä tulee. Hiukan on tässä kyllä huono omatunto herkkujen syömisestä, mutta pikkuhiljaa koitan löytää balanssin..

Huomasin, että kun söin juustoa tällä viikolla enemmän, vatsa meni sekaisin. Oon syöny täällä aika vähän maitotuotteita (satunnaisesti jogurttia ja juustoja) niin näköjään kun määrä lisääntyy tulee ongelmia. Huomasin myös, kun söin illalla ja aamulla jogurttia, niin uiminen vaikeutu kurkun limasuuden takia. Pitääpi siis kattoa, ettei syö samana aamuna maitotuotteita kun meen uimaan ja muutenkin aion nyt jättää juuston ostamisen kokonaan pois, että vatsa pysyy kuosissa. Ja leipää oon ostanu täällä kans välillä, mut senkin ostamisen jätän pois. Riisikakut ja satunnaiset näkkärit ja leipäpalat pysyy kyllä, mutta täältä on tosi vaikee löytää hyvälaatusta täysjyväleipää niin parempi olla ilman mitään vatsaturvotuksia vaikka hyvää onkin. Ja leipä on yks mun paheista, niin tekee ihan hyvää vähentää sen syömistä :p

Mutta, mulle kuitenkaan tärkeintä ei ole ne vatsapalikat tai hauberin koko, vaan tavotteena viihtyä omassa kropassa paremmin ja voida hyvin. Haluun olla onnellinen. Ja ainakin mulla onnellisuuteen sisältyy hyvä olo, joka tulee maukkaasta ja tasapainoisesta ruoasta ja liikunnan ilosta.

Mulle oli aika vaikee kirjottaa tää postaus, kun mulla on oikeesti välillä hankaluuksia löytää se tasapaino. Jotenki kiellän iteltäni sit liikaa ja sit kun syön herkkuja, niin stressaan, vaikka ihan perusruoalla ilman liikoja höysteitä pärjää kyllä. Oon kyllä pienestä asti syöny kaikkea miettimättä liikoja, mut jotenki tässä parin vuoden sisällä on tullu ahdistus. Mutta kyllä mä varmasti pikkuhiljaa pääsen mun tavotteita kohti. :)

Tää kuva on vaan niiin osuva tällä hetkellä. Amen!


xo Susa