sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Il est temps pour les vacances

Salut et bon dimanche!

Ensi viikko on siis lomaa koulusta ja sit oon viettäny täällä jo 8 viikkoa! Vitsi aika menee kyllä niin nopeesti. On ollu monenmoisia suunnitelmia ens viikolle ja monet niistä ei sit toteutunukkaan, mut reissua silti pukkaa.

Huomenna lähen yksin pikkuseikkailulle sellaseen pikkukaupunkiin kun Martigues, joka on Montpellieristä n. 2,5h junalla (vaihdon takia kestää kauemmin) ja Marseillesta noin 30min. En tiiä paljon mitään kyseisestä paikasta ja päädyin sinne vähän vahingossa kun varailin hotellia Marseilleen, mutta paikka näyttää mahtavalta ja siitä tulee ihan mieleen Venetsia pienoiskoossa. :p Huomenna illaksi siis Martiguesiin, jossa mulla on viihtysä hotellihuone kaheks yöksi ja aion ehottomasti ottaa hotelliaamupalan kaheksi aamuksi! Nams. Ihanaa kun saa pientä luksusta. Tiistain aion sitten viettää Marseillessa ja keskiviikkona tuunkin jo takasin Montpellieriin.

Sitten ens viikolla ois tarkotus käydä katsastamassa Fifty Shades of Grey-elokuva, joka on herättäny paljon mielipiteitä sekä puolesta että vastaan. :p itelläni on kotona kaikki kirjat enkuksi, ja on btw varmaan aika eri asia lukea ne suomeks aihepiirin takia, ja ensimmäinen kirja on mun lemppari. Tykkään myös hirmusesti Jamie Dornanista, joka on pääroolissa, joten ootan kovasti et nään elokuvan, vaikka odotukset ei hirveen korkeella ookkaan.

Perjantaina suunnataan sitten Adrianan kanssa Lyoniin viikonlopuksi, ja siinä seurassa hyvä vklp on taattu :)

Vois sitä huonomminki lomansa viettää. Tarkotus on myös kertailla ranskan kielioppia ja ostin myös ranskalaisen Cosmopolitanin ja Marie Clairen, joita aion sit lueskella ainaki junamatkoilla sanakirjan avulla.

Tää viikko oli myös tosi mukava ja oon erityisen innoissani mun ranskan iltakurssista. Mut oli laitettu aluks liian helppoon ryhmään mut sain sen onneks vaihettua ja nyt en malta oottaa et pääsen puhumaan lisää ranskaa ja oppimaan uutta ja kertailemaan vanhaa! Opettajakin on tosi hauska ja rento. :) muutenki tällä viikolla innostuin uudestaan ranskan kielestä, kun sain puhuttua sitä koulussa ja sitten yhen jäbän kanssa kun kokkailtiin kämpillä. Jeejee:)

Lauantaina olin pari tuntia ulkona Barbarousse-baarissa, joka on siis tää merirosvohenkinen baari täällä ja yks mun lemppareista. Porukka oli vaan hiukan humalassa ja kreisejä siellä mut sen takia oliki just hauskaa nauraa niille;D

Tänään oltiin sitten kavereitten kanssa ensin burger-lounaalla ja sit Aquariumissa. Täydellinen tapa viettää sunnuntaita. Varsinki ku sato vettä!

Rikoin tänään mun herkkulakon mikä tapahtu aluks vahingossa, kun yritin tilata kaakaon kermavaahdolla jälkkäriks mut ne toiki mulle jäätelöannoksen. :D varmistin sit vielä et onko tää 'chocolat viennois' ja tarjoilija nyökytteli ja katto mua oudosti. No eipä se sit todellakaan ollu ja kuitissaki oli eri nimi, mut päätin sit kuiteski syödä sen ettei se roskiin mee. Heheh:D ja sit söin kotona vielä fazerin sinistä muutaman palan. Mut itseasiassa hyvällä omallatunnolla. Nyt pätee nimittäin nimenomaan se 80-20 balanssi. :)

Ja sanoin kavereillekki, et se on itseasiassa jännä miten olo ja makuaisti muuttuu, kun ei syö sokeria. Sillon kroppa ei myöskään kaipaa sitä ja se ei maistukkaan enää niin hyvältä. Ja itseasiassa mieluummin herkuttelen hyvällä ruoalla, mikä mulle meinaa pastaa, herkkusalaattia tai pizzaa tai vaikka just kunnon hampurilaisateriaa. :)

Mut tästä jatketaan samalla periaattella et noin kerran kahessa viikossa jotain "herkkua" mitä se nyt onkaan ja sit kerran viikossa voi syödä jonkinlaisen herkkuaterian. :) nyt alkaa ruokavalio muutenki löytyy täällä itelle sopivaks mikä on superia :) ja tänään käyty pumppaamassa olkapäät, ojentajat ja hauikset. Huomenna aamulla uimaan! Ja iltapäivällä sit junalla Martiguesiin. :)

Oon potenu tällä viikolla ihan hirveetä ikävää meiän lähiperheen kaksospoikia kohtaan. :'( oon koittanu olla ajattelematta sitä liikaa, kun muuten tulee suru puseroon. Mut hitsi kun he kasvaa niin nopeesti ja haluisin niin hirveesti olla nyt Suomessa auttamassa ja ihan vaan pitää heitä sylissä.♡ Kummipoikaa on myös kova ikävä, mut ollaan onneks skypetetty pari kertaa ja ikävää helpottaa se, et tiiän et nähään parin kuukauden päästä Pariisissa!

Muuta perhettä en oo vielä niin ikävöiny (sori isi!):p varsinki kun tekstannu melkein joka päivä ja skypetelly :) et tosiaan muuten ei oo olleskaan koti-ikävä. Enemmän tuntuu et se harmi ja ikävä tulee siitä kun tiiän et mua ikävöidään. Kuulostaa ehkä vähän itsekkäältä, mut tiiän et varmaan varsinki pikkuveljille ja iskälle varmasti outoo kun oon täällä.

No mut joo, aika menee nopeesti ja onneks mun perhe tietää kuinka paljon he mulle merkkaa. :)

Loppuun vielä kuvia. Seuraavaks postailen sit reissujuttuja.

Antigone
Vakavana salilla
Täällä mä reenailen
Pekonipastaa broccolilla, yam!


Oli muuten hiton ruma fisu





Iltamättöä
Tällästä tällä viikolla.

S'on moro! Nauttikaa elämästä ;)

Bonne nuit,
xo Susa