keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Hengailua

Kevät on virallisesti tullu Montpellieriin. Eilen ja tänään ollu ihanan lämmintä (+25) ja huomenna pitäis olla myös :) ihanaaaa! Tää viikko on vaan muuten ollu aika masis, oon jotenki ollu viime viikosta asti superväsyny ja jotenki masistellu kaikkee. Luulen, et suurin syy siihen, on että mulla ei oo täällä minkäänlaista rutiinia. Se on ihan mukavaa parin viikon ajan, mut siihen kyllästyy nopeesti. Mä kaipaan mun elämään asioita, joita mun pitää tehdä ja paikkoja, joissa pitää olla yms. Se, että meen nukkumaan puolenyön jälkeen ja herään 10 aikaan ei vaan sovi mulle yhtään. Niinpä oonki nyt pari päivää laittanu herätyskellon kaheksan aikaan soimaan ja tänään ollu jo heti paljon pirteempi! :) heti kun heräsin aikasemmin, sain aikaseks siivota koko kämpän heti aamusta! Jeij.

Viime viikonloppuna olin perjantaina mun "tiedekunnan" Galassa, joka oli tosi kivasti järkätty ja oli muutenki tosi mukavaa. Ja puhuin koko perjantain ranskaa! Se oli kyl ihan hirveetä ja oikeen hävettää kuin huono oon puhumaan ihan perus arkiranskaa! Mut opin koko ajan lisää ja en ainakaan enää pelkää puhua sitä. Muutenki mietin tossa, et ei mun ranskan kielitaito todellakaan oo niin hyvä kun haluisin sen olevan, mut en voi syyttää ketään muuta ku itteeni siitä, ja oikeestaan mua ei ees haittaa. Vaikka se oli se ensimmäinen syy miks Ranskaan halusin, niin kielitaidon lisäks oon nyt jo saanu paljon uusia ystäviä ja kokemuksia täällä. Can't complain;)








Sitten lauantaina en tehny päivällä yhtikäs mitään, koska olin vaan niin väsyny, illalla kävin kahen kaverin synttäripippaloissa. Sunnuntai vietettiin Anna Ritan kanssa rannalla. Oli tosi kiva syödä lounasta ja herkutella auringonpaisteessa ja tutustuu Anna Ritaan paremmin :)

Oon nyt täs muutenki vaan hengaillu ja sen sellasta, et ei mitään erikoista sinänsä.


Les Jardins des Plantes







Oh them Belgians..



Pyöräretkeä rannalle




Flamingos!


Palavas Les Flots


On ollu tosiaan jotenki ristiriitasia fiiliksiä kaikesta tässä lähiaikoina, enkä oikeen tiiä miks. Luulen, et suurin syy on tosiaan se rutiinin puute. Rutiinin puute tarkottaa mulle laiskistumista ja se tekee mulle pahan olon. Varsinkin, kun en liiku ja syö kunnolla.. Nyt onneks tällä viikolla ryhdistäytyny ja saanu taas enemmän puhtia kaikkeen!

Enkä oo koskaan oikeen pitäny itteeni ihmisenä, joka potee koti-ikävää, enkä tiiä podenko tälläkään hetkellä, mut just eniten kaipaan sitä normiarkea ja ihmisiä mun ympärillä Suomessa. Ja Suomessa koulunkäynti on vaan niin paljon palkitsevampaa kun täällä! En ois ikinä uskonu, et sanon etten malta oottaa et pääsen Suomeen tunneille ;D vaikka ihan varmasti, kun se tapahtuu valitan ihan samalla tavalla kun aikasemminki. :p 

Aika menee niin tajuttoman nopeesti, ettei sitä ees huomaa. Äiti ja Arttu tulee Montpellieriin kolmen viikon päästä, siis kolmen ! Tosi omituista, kun justhan mä vasta tulin tänne. No mut ainaki se tarkottaa, et viihdyn täällä. :) ja viihdyn kyllä todella, Montpellier on superkiva kaupunki, ihmiset on ystävällisiä ja ympäristö on mahtava. 

Ens kuussa on tosiaan aktiviteetteja tulossa kun äiti ja Arttu tulee, ja sit meen Barcelonaan Maijan kanssa kolmeks yöks ja sit Pariisiin, missä nään Katjan ja Eetun ! :)<3 sen jälkeen onki sit enää pari viikkoa koulua ja that's it. Hullua! Suunnitelmissa sit Maijan kanssa reissata Cote d'Azuria toukokuussa, ja sit suunnata kotia kohti. :) Nojoo, koitan nyt olla miettimättä liian pitkälle ja nauttia ensin tästä maaliskuusta!

Parin viikon päästä mulla on kaks koetta koulussa, ja mulla ei oo hajuukaan mitä ja miten mun pitäs lukee niihin kokeisiin.. Toivottavasti ne menis ees läpi ;D sit pitää myös ruveta suunnittelemaan mun esitelmää ranskan kurssille ja koulussaki pitää tehä ryhmäesitelmä muutaman viikon päästä. PLUS, työharjotteluhakemusprosessi on hiukan vaiheessa.. Toi työharjottelu on vähän kinkkinen, kun se tuntuu vielä jotenki niin kaukaselta, kun haluisin alottaa sen aikasintaan heinäkuussa, ja UK Placement sivuilla melkein kaikissa lukee, et ASAP alotus, niin sit jotenki aattelen, et no kyl mä sit johki pääsen. Mut pitää ehkä vähän muuttaa ajattelutapaa ja ruveta vaan lähettelee hakemuksia :p

Et kyllähän näitä velvollisuuksia täälläki riittää, kun vaan rupee listaamaan! Ainii ja opinnäytetyön online-kurssiki on vaiheessa.. XD oivoi. Mut näin mulle just käy, kun ei oo rutiinia. Sit laiskistun ja en saa mitään aikaseks. Kamalaa! Nyt otan itteeni heti niskasta kiinni ja rupeen hommiin!

Au revoir ;)

xo Susa
Kukat kukkii <3