perjantai 17. heinäkuuta 2015

Lähtö lähenee, taas.

Heipsan,

Blogin kirjottaminen jatkuu, sillä pääsin syksyksi työharjotteluun Pariisiin viideksi kuukaudeksi. Jee!


Aluks kun sain tietää et pääsin sinne, en jotenki jaksanu iloita hirveesti, kun just olin tullut vasta kotiin. Mut nyt oon kuullu paljon hyvää Pariisista ja kyseisestä työharjottelupaikasta, joten oon aika innoissani. Kyseessä on nimittäin aika unelmaduunia ja ootan innolla, että pääsen oppimaan kaikkea uutta.

Huone löytyy jo naisten asuntolasta, mutta kunhan asiat nyt vaan varmistuu, vuokraan luultavasti huoneen perheen luota. Kotoisampaahan se siellä perheen luona olisi sitten asustella, ei ois niin yksinäistä ja nimenomaan se mulle hankala "arkiranska" paranisi.

Lentolippua en oo vielä ostanut, mutta lähtö koittaa luultavimmin 14.8, eli todella nopeasti! Apua. Tuntuu, että taas miljoona asiaa vielä hoitamatta, kun kaikennäkösiä lippulappusia pitää lähetellä ja täytellä. Pakkaaminenkin ahdistaa mua nyt jo, kun mietin kuinka paljon kengät ja syys- ja talvivaatteet tulee viemään tilaa. Tossa mun lattialla on myös aikamoinen kasa vaatteita, jotka pitäis kuvata ja hinnotella ja laittaa myyntiin. Kirpparille en jaksa mennä, kun ei niitä vaatteita kuiteskaan niin paljoa ole että jäis voitolle.

Suomen kesä on ollut sään puolesta suoraan sanottuna aivan surkea. Mutta, mulla on ollut aika paljon töitä, joten eipähän ainakaan harmita niin paljoa olla töissä. Pariisissa pitäis onneks olla vielä lämmin, kun meen sinne. Ja luin just hyvän lausahduksen, jossa sanottiin, että eipähän ainakaan tarvii murehtia kesäkunnosta, kun ei oo rantakelejä ;) nojoo, mutta terveellisten elämäntapojen noudattaminen ilman stressiä jatkuu, ja ihan hyvillä mielillä mennään.


Rahahuolet hiukan painaa, kun on tällä hetkellä massia vielä Ranskassa kiinni, mut kyllä nekin tästä helpottuu, kun kesän uurastukset kilahtaa tilille. Se on jo tosiaan tiedossa, että Pariisissa asuminen on kallista, jopa kalliimpaa kuin Helsingissä, mutta jospa oppisin sitten vihdoinkin elämään säästeliäämmin.

Kuntosalia tuskin otan Pariisissa, koitan sitten uinnin ja lenkkeilyn lisäks tehä pari kertaa lihaskuntoa oman kehon painolla. Hiukan kyllä harmittaa, jos salia ei ole, koska oon siellä kuiteskin sen ainakin pari kertaa viikossa tottunut käymään.

Ostoslistalla ei oikeestaan muuta ole, kuin työvaatteiden hankkiminen. Eilen löysin kunnon nahkaset korkkarit työkäyttöön, jotka toivottavasti sitten säilyy monta vuotta. Housuja ja hameita rupeen metsästämään kohta ja pari jakkua ois myös kiva löytää. Kyllä perussiisteillä kuteilla pärjää, ja ostaa Pariisista sitten, jos jotain puuttuu.

Kotona porukoitten kanssa asuminen alkaa hiukan rassaamaan, kun ei oo sitä omaa rauhaa kauheesti. Nyt varsinkin, kun olin yli viikon yksin, ja kaikki tuli kotiin niin meinaa savu nousta välillä korvista ;D Vaikka perhettäni rakastankin yli kaiken niin kyllä tän ikäsenä alkaa kaipaa jo sitä omaa paikkaa enemmän. Ja muutenkin en malta oottaa, että saan kaikki mun omat astiat ja tavarat käyttöön ja saa laittaa kämpän oman näköseksi. :) Perhe on paras silloin kun siitä on hiukan etäisyyttä ;)

Nyt lähenki tästä siivoilemaan ja hoitamaan vakuutusasioita ennen kun meen töihin. Tällä hetkellä mukava 10 päivän työputki mennossa, yöh!


Tsau!

Susa, xo