sunnuntai 16. elokuuta 2015

Arrivée à Paris

Täällä sitä taas ollaan! Aurinko paistaa ja hyvällä fiiliksellä mennään.

HUOM! Teen tän postauksen puhelimella, koska tietsikka on vieläkin huollossa Ruotsissa, joten en tiiä kuinka huolitellun näkönen tää tulee olemaan..

Olin ensimmäisen yön "tulevan perheeni" äidin luona yötä, ja nyt viime yön ollut sitten täällä mun uudessa kodissa. Aika hiljasta on, kun perhe on tosiaan lomalla ja saapuu kotiin vasta ensi viikon lopussa. Mutta eipä mua haittaa, ihan mukavaa latailla rauhassa akkuja ja katella ympärille.



En kyllä eilen tehnyt kaupassa käynnin lisäks oikeestaan mitään, koska mulla meinaa olla vähän nuhaa, niin en halunnu ottaa riskiä tulla kipeeks kun huomenna alkaa tosiaan työharjottelu.

Sää on mukavan lämmin ja aurinkoinen, mut ei onneks ainakaan nyt oo vielä ollu kauheeta hellettä, nimittäin en hirveesti odota sitä töihin kulkemista jos soija puskee päälle ja pitäis olla edustavan näkönen :D no ei, kyllä musta on superihanaa jatkaa kesää täällä Pariisissa.

Mun huone on viihtyisä ja sopivan kokonen ja myös valoisa. Koko kämppä on muutenkin kiva ja avara. Pikkuhiljaa oppii olemaan täällä ja talon ja kaupungin tavoille.

Syyskuun alkuun asti mun käyttämä RER linja (kaupunkijuna) on remontissa, joten nää ekat pari viikkoa joudun menemään ilmeisesti bussilla ja kahella metrolla, eli työmatka tulee luultavasti olemaan n. 45min. Sitten kun RER taas tulee käyttöön, pääsen kävelemään asemalle (15min) ja menemään yhdellä junalla suoraan töihin (n. 15-20min?). Tänään mennään tsekkaamaan mun reitti töihin :)

Nyt lounasta ja sit jos kävis vähän kävelemässä tossa jossain ympäristössä.

Ainiin ja 10 min matkan päässä on tosiaan iso puisto, missä voi lenkkeillä ja bussilla pääsee ilmeisesti hyvin uimahallille. Kauppa pitäis olla 10min kävelymatkan päässä. Tää Clamartin alue on ilmeisesti aika hyvää ja rauhallista aluetta, mutta kovasti noi myös varotteli, että pimeellä ei saa liikkua yksin ja metsässä pitää pysyä pääteillä :p mut eipä mua oikeestaan pelota olleskaan, mut kai sitä pitää varmuuden vuoks hankkia pieni lakkapullo laukkuun..

Tässä vielä pari kuvaa.


Ruokaaa tottakai ;D





xo, Susa